مقالات

آموزش گام به گام نصب درب چوب

آموزش گام به گام نصب درب چوب

نصب درب می‌تواند کار دشواری باشد و باید مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می‌دهید، زیرا اگر این کار را نکنید، ممکن است متوجه شوید که درب هم سطح نیست یا نمی‌توانید آن را به درستی باز یا بسته کنید. به همین دلیل، شما باید مراحل صحیح را برای موفقیت در پروژه بدانید.

با این اوصاف، اگر می‌دانید چه کار می‌کنید، ابزارهای صحیحی برای انجام آن دارید و مراقب هستید که هر مرحله را به درستی انجام دهید، آن را مدیریت کنید و اگر به دنبال راهنمای گام به گام هستید، در این مقاله نحوه نصب درب آورده شده است.

آنچه برای نصب درب نیاز دارید

در اینجا لیستی از مواردی که برای تکمیل این پروژه نیاز دارید آمده است.

• در، درب

• قاب

• شیمز

• نوار پری

• کاردک

• ناخن

• چکش

• پیچ

• پیچ گوشتی

• مته

راهنمای گام به گام نحوه نصب درب

در این مقاله مراحلی وجود دارد که باید برای نصب درب چوبی دنبال کنید.

مرحله 1. درب و چارچوب قدیمی را بردارید.

اولین قدم این است که درب و قاب قدیمی را در صورتی که هنوز وجود دارد، بردارید. با برداشتن قفل قدیمی و پین‌های لولا شروع کنید تا بتوانید در را از چارچوب بیرون بیاورید. در مرحله بعد، تریم قدیمی را جدا کنید و قسمت بالا را بردارید. چیزی که برای شما باقی می‌ماند یک شکاف در دیوار است که به نام دهانه ناهموار شناخته می‌شود.

 

نصب درب چوبی

مرحله 2. دهانه ناهموار را اندازه و تراز کنید.

قبل از خرید درب جدید، باید ابعاد دهانه ناهموار را بررسی کنید. ممکن است تعجب کنید که بدانید طرفین همیشه کاملاً صاف نیستند، ممکن است شکاف بین دو طرف در بالا و پایین یکسان نباشد و ممکن است کف هم تراز نباشد. به همین دلیل، قبل از ادامه، باید در این مرحله همه چیز را با دقت اندازه‌گیری و تراز کنید. ارتفاع دهانه ناهموار و عرض را در بالا و پایین اندازه بگیرید.

نصب درب چوبی

در مرحله بعد، باید کناره‌های دهانه ناهموار را نیز بررسی کنید تا ببینید آیا آن‌ها نیز در یک سطح هستند. آن‌ها احتمالاً کامل نخواهند بود، اما باید بدانید که چقدر تفاوت وجود دارد، زیرا این به شما امکان می‌دهد مطمئن شوید که درب مورد نظر برای نصب مناسب است. نکته حرفه‌ای: در صورت امکان، بهتر است این اندازه‌ها را قبل از خرید درب خود انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید از خرید درب با ابعاد مناسب مطمئن باشید.

مرحله 3. آستانه را بررسی کنید.

مرحله بعدی بسیار مهم است. برای اطمینان از اینکه درب به درستی جا می‌شود، باید آستانه را بررسی کنید. اگر کف زمین صاف نباشد، درب به آرامی باز و بسته نمی‌شود، بنابراین قبل از نصب باید این موضوع را بررسی کنید. اگر کف زمین همسطح نیست، ابزار تراز را با قرار دادن شیارهای چوبی در زیر آن در انتهای پایینی بالا بیاورید تا زمانی که صاف شود. ارتفاع گیره‌هایی را که باید استفاده کنید (یا ارتفاع بین سطح و کف) را اندازه بگیرید.

نصب درب چوبی

مرحله 4. گیره را با توجه به اندازه‌ای که گرفته‌اید تنظیم کنید.

اندازه‌گیری که به تازگی انجام دادید به شما می‌گوید که کف در یک طرف در نسبت به طرف دیگر چقدر بالاتر است. اکنون باید با برداشتن این مقدار از پایین، گیره درب را تنظیم کنید. مراقب باشید که گیره درست را برش دهید. موردی که در سمتی قرار می‌گیرد که آستانه بالاتر است، آن چیزی است که باید کوتاه شود.

نصب درب چوبی

اگر اشتباهی را برش دهید، باید دو برابر آن را از طرف دیگر بردارید تا آن را اصلاح کنید، و اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً به این معنی است که گیره‌ها دیگر به درستی در دهانه درب قرار نمی‌گیرند. می‌توانید از یک اره دستی یا یک اره دایره‌ای برای برش چوب استفاده کنید. اگر از اره دایره‌ای استفاده می‌کنید، از تیغه‌ای با تعداد دندان‌های بیشتر استفاده کنید تا خرد شدن چوب در حین کار به حداقل برسد.

مرحله 5. قاب را با سیم محکم کنید.

اکنون باید قاب درب را با استفاده از شیارها در جای خود محکم کنید. یک شیلنگ چوبی را در سمت لولای درب قرار دهید و دیگری را پشت ضمیمه لولا در چارچوب درب قرار دهید. پس از این کار، دور قاب کار کنید و در نقاط مختلف سیم‌های بیشتری اضافه کنید تا مطمئن شوید که درب محکم و ایمن در جای خود قرار دارد.

همانطور که کار می‌کنید، اندازه‌گیری را با سطح ادامه دهید و تنظیم را تا زمانی که قاب تراز شود ادامه دهید. این بخش از کار ممکن است کمی زمان بر باشد، اما مهم است که با دقت کار کنید و مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می‌دهید زیرا اتصال درست درب به آن بستگی دارد.

مرحله 6. قاب را در جای خود پیچ کنید.

هنگامی که قاب را در جای خود قرار دادید، اکنون می‌توانید از پیچ برای ثابت کردن آن در جای خود استفاده کنید. در هر مکانی که سیم‌ها را قرار داده‌اید از پیچ استفاده کنید تا کل قاب را به طور ایمن ثابت کنید. همچنین می‌توانید سیم‌ها را در جایی که لولاها هستند قرار دهید. به این ترتیب، سپس می‌توانید آن‌ها را با پیچ‌های بلندتر پیچ کنید و به آن‌ها قدرت و استحکام بیشتری بدهید.

نصب درب چوبی

مرحله 7. درب را در جای خود قرار دهید و آن را آزمایش کنید.

اکنون می‌توانید درب را در جای خود قرار دهید. در را روی لولاها قرار دهید و در صورت لزوم از سیم‌های زیر آن استفاده کنید. پین‌های لولا را وارد کنید و در صورت نیاز آن‌ها را با چکش بکوبید. اکنون می توانید درب را تست کنید تا ببینید درست باز و بسته می‌شود یا خیر. گاهی اوقات ممکن است در قرار دادن لولاهای در برای ردیف کردن مشکل داشته باشید. اگر این اتفاق افتاد، می‌توانید پیچ‌ها را کمی باز کنید تا کمی بیشتر درب بازی کنند. این به شما امکان می‌دهد لولاها را در یک ردیف قرار دهید و پس از آن می‌توانید دوباره پیچ‌ها را محکم کنید.

مرحله 8. تزئینات را بچینید وکار را تمام کنید.

اگر درب در جای خود قرار دارد و به درستی باز و بسته می شود، اکنون می‌توانید تزئینات را جا داده و کار رابه پایان برسانید. همچنین ممکن است لازم باشد دستگیره درب را نصب کنید، در این صورت اکنون می‌توانید این کار را انجام دهید.

نکات حرفه ای اضافی برای نصب درب

در ادامه چند نکته حرفه‌ای اضافی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کار را با موفقیت انجام دهید.

در صورت امکان یک درب از قبل آویزان انتخاب کنید.

اگر یک درب از پیش آویزان را انتخاب کنید، کار را کمی آسان‌تر می‌کند. با یک درب از قبل آویزان، فقط باید روی این تمرکز کنید که همه چیز در یک راستا باشد و مراقب شیارها باشید، تا رسیدن به تراز را آسان‌تر کنید.

درب‌های خارجی را با فوم انبساط عایق کنید

ایده خوبی است که دربهای خارجی را با پر کردن شکاف بین دهانه ناهموار و چارچوب در با فوم انبساط عایق بندی کنید . ترفند این است که فقط به اندازه‌ای استفاده کنید که شکاف را پر کند اما نه بیش از حد به طوری که منبسط شود و از شکاف بیرون بریزد

مفاصل را درزبندی کنید.

هنگام نصب، می‌توانید درزبندی اضافه کنید تا همه چیز را محکم‌تر در جای خود نگه دارید. همانطور که می بینید، آویزان کردن درب می‌تواند کار دشواری باشد، اما اگر می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید و هر یک از مراحل را با دقت انجام دهید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید آن را انجام دهید. نکته کلیدی این است که همه چیز را با دقت اندازه گیری کنید و هنگام قرار دادن سیم‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پس از این، هنگامی که گیره‌ها و قسمت بالایی همه در جای خود قرار دارند، قرار دادن درب باید آسان باشد و اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، باید متوجه شوید که هیچ مشکلی با باز یا بسته شدن آن ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *