مقالات

قاب درب چیست چه اهمیتی دارد؟

قاب درب چیست چه اهمیتی دارد؟

همچنین نکته‌ای را که باید به خاطر بسپارید، اگر به عنوان مثال می‌خواهید درب ورودی را جایگزین کنید، بهتر است یک قاب کاملا جدید خریداری کنید. علاوه بر درب ورودی، هنوز چند جزء مهم دیگر از درب وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

هنگامی که یک درب ورودی در جای خود آویزان می‌شود، تنها به چارچوب تکیه می‌کند. بنابراین، قاب باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و باید با دقت زیادی نصب شود تا درب ناهموار نداشته باشید و نتواند به درستی باز یا بسته شود. لولاها به عنوان کلیدی عمل می‌کنند که اجازه می‌دهد درب آزادانه باز و بسته شود.

بسته به تنظیمات شما، به عنوان مثال یک دفتر یا خانه شما، انواع مختلفی از قاب درب‌ها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به همراه مزایا و معایب متعدد انتخاب کنید. به اختصار به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

هر آنچه باید در مورد قاب درب بدانید

چارچوب درب نقش اساسی را در مورد استفاده از درب بازی می‌کند. آن‌ها خانه‌ای دنج را برای نشستن فراهم می‌کنند، شکاف‌های بین دیوار و درب را پنهان می‌کنند و تحرک خود درب را بهبود می‌بخشند.

قاب درب‌ها در اشکال و اندازه‌ها، رنگ‌ها، طرح‌ها انواع مختلفی دارد. اگر فقط قاب را خریداری می‌کنید، فهمیدن اینکه دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید می‌تواند چالش برانگیز باشد. راهنمای مفید ما هر آن‌چه را که باید در مورد قاب درب بدانید به شما می‌گوید.

چرا چهارچوب درب را تعویض کنیم؟

اغلب افراد چهارچوب درب آسیب دیده را با خود درب آسیب دیده اشتباه می‌گیرند و در نهایت هر دو را جایگزین می‌کنند. خوشبختانه، این کار همیشه مورد نیاز نیست. اگر چهارچوب درب به دلیل ترافیک پا، پوسیدگی، تاب برداشتن یا ترک خوردگی آسیب دیده باشد، احتمالاً فقط قاب نیاز به تعویض دارد.

اگر چهارچوب دیگر قادر به نگه داشتن در نباشد، قاب درب آسیب دیده می‌تواند باعث آسیب کف شود. همچنین می‌تواند منجر به چسبیدن درب در چهارچوب شود و به مرور زمان به دستگیره، قفل (در صورت وجود) و خود درب آسیب برساند. اگر درب شما یک درب خارجی یا یک درب داخلی است، یک قاب آسیب دیده می‌تواند یک خطر امنیتی بزرگ ایجاد کند.

آیا می‌توانید چهارچوب درب را رنگ کنید؟

شما می‌توانید هر چهارچوب در را رنگ‌آمیزی کنید تا زمانی که رنگ دلخواهتان برسید. داشتن رنگ مناسب بهترین مکان برای شروع است. با این حال، باید مطمئن شوید که نوع رنگ مناسب برای مواد قاب درب خود را داشته باشید و همچنین مجهز به کاغذ سنباده، پارچه‌های بدون پرز، برس رنگ و غلتک را داشته باشید.

قسمت‌های مختلف قاب درب چه نام دارد؟

درب و چهارچوب درب شما نام‌های فنی زیادی دارد که ممکن است از آن‌ها بی اطلاع باشید. به راحتی می‌توان آن‌ها را “درب” و “قاب درب” نامید. با این حال، اگر با مشکلی مواجه شدید که در مورد آن به کمک نیاز دارید، دانستن و درک اصطلاحات صحیح به شما کمک می‌کند هنگام صحبت با یک متخصص در وقت خود صرفه جویی کنید.

مقاله پیشنهادی انواع قاب بندی درب

درب داخلی

به طور کلی قسمت‌های مختلف چهارچوب درب را اینطور می‌گویند:

  • سر
  • آستانه
  • توقف درب
  • جامب
  • آستر یا پوشش
  • آرشیتور

و تشخیص اینکه چه چیزی صرفاً با خواندن نام‌ها کجا قرار دارد بسیار دشوار است. این نام‌ها برای افراد غیر متخصص معنایی ندارد. در زیر، نام‌هایی را که برای قطعات قاب درب داده شده است و بینشی مختصر در مورد کارهایی که هر کدام انجام می‌دهند، بیان کرده‌ایم.

سر

سر یک قاب درب، جسمی از نوع لنگه است که به صورت افقی در بالای در قرار می‌گیرد. برای درب‌های داخلی یک سر از چوب ساخته شده است. سر در درب خارجی از چوب، یو پی وی سی یا آلومینیوم ساخته شده است. یک سر معمولاً دارای 2 مجموعه شیار برای بند است که گیره قاب به داخل این دو شیار میلغزد.

آستانه

از بالا به سمت پایین درب، قسمت افقی چارچوب در که زیر خود درب قرار می‌گیرد، آستانه نامیده می‌شود. در درجه اول از آستانه در درب‌های خارجی استفاده می‌شود. این کمک می‌کند تا آب در خارج از ملک وارد داخل نشود. برای چارچوب درب‌های داخلی، آستانه به دو طرف عمودی چارچوب متصل می‌شود. قاب را محکم می‌کند و از خم شدن یا تاب برداشتن آن جلوگیری می‌کند.

توقف قاب

درب توقف قاب درب با توقف درب متفاوت است، اگرچه کار مشابهی را انجام می‌دهد. استاپ قاب درب نوار نازکی از چوب است که در داخل کل قاب قرار دارد. این درب از چرخش درب به عقب و جلو مانند درب سالن جلوگیری می‌کند.

جامب

میله درب همان چیزی است که بیشتر ما به عنوان چارچوب در از آن یاد می‌کنیم. بند درب قطعه چوبی عمودی است که از دو طرف درب می‌گذرد. گیره بخشی از چارچوب در است که درب شما از طریق لولاها به آن متصل می‌شود. پایه درب مقابل دارای شکافی است که اجازه می‌دهد درب باز، بسته و قفل شود.

آستر / پوشش

آستر یا پوشش درب معمولاً به صورت آستر یا مجموعه پوشش نمایش داده می‌شود. این مجموعه شامل سر، پایه‌ها و جلوپنجره چارچوب درب است. آستر درب به شما این امکان را می‌دهد که درب خود را آویزان کنید در حالی که پوششی برای از بین بردن شکاف بین قاب و دیوار فراهم می‌کند.

آرشیتور

از آرشیترو به عنوان قاب چوبی نیز یاد می‌شود. آرشیترو قطعه چوبی تزئینی است که کل قاب در را احاطه کرده است. از آرشیترو برای پنهان کردن هر قسمت کاری درب که توسط آستر درب پنهان نشده است استفاده می‌شود.

یک آرشیترو جدا از درب و چهارچوب در خریداری می‌شود، زیرا می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که با تخته‌های حاشیه اطراف مطابقت داشته باشد تا توجه را به آن جلب نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *