مقالات

چگونه درب اتاق خواب را عایق صدا کنیم؟

چگونه درب اتاق خواب را عایق صدا کنیم؟

هنگام تلاش برای خوابیدن یا کار در آرامش، صدا می‌تواند آزاردهنده باشد. با این حال، اغلب می‌توانید نویز خارجی را کنترل کنید. اگر سر و صدا از خانه‌ها یا خیابان‌های همسایه می‌آید، این کار کمی سخت است. در این صورت، ضروری است که اتاق خود را عایق صدا کنید.

اولین چیزی که باید عایق صدا باشد درب خانه است. داشتن یک درب ایزوله با کیفیت می‌تواند تفاوت زیادی در اتاق خواب شما ایجاد کند. درب‌ها از ورود و خروج صدا به اتاق جلوگیری می‌کنند.

به همین دلیل باید هدف مشخصی داشته باشید. شما می‌خواهید سر و صدا را سرکوب کنید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است به دنبال عایق صوتی اتاق خواب خود باشید.

قبل از اینکه اتاق خود را عایق صدا کنید، لازم است بدانید که چرا و چگونه کاهش صدا می‌تواند برای شما مفید باشد و چرا فقط با عایق صدای درب‌های خود می‌توانید به سکوت کامل دست یابید. در اینجا نحوه عایق صوتی سریع درب اتاق خواب آورده شده است:

چرا عایق صوتی یک درب مهم است؟

شما می‌خواهید در خانه خود استراحت کنید. اتاق خواب جایی است که می‌خواهید از دنیای بیرون فرار کنید. با ورود صداهای بلند و آزاردهنده به خانه شما، اوقات آرامش خود را بر هم می‌زنید. بر اساس تحقیقات و مطالعات متعدد، به حداقل رساندن صداهای بیرونی می‌تواند از بسیاری جهات به شما کمک کند. خانه‌های آرام اغلب خطر بیماری قلبی، بسیاری از بی‌نظمی‌های خواب را کاهش می‌دهند و حتی به دیابت نیز کمک می‌کنند.

راهکارهایی برای عایق صدا درب اتاق خواب

همانطور که می‌دانید، درب‌ها مهم‌ترین عامل بسیاری از نفوذهای صوتی هستند. درب‌ها و ترک‌های دیوار می‌توانند سر و صدا را نشت دهند. نه تنها آن مناطق، بلکه فضای باز پایین درب‌ها نیز مقصر هستند. در اینجا چندین راه حل برای نحوه عایق صدا در اتاق خواب آورده شده است. در مورد آن‌ها بخوانید و سپس یکی را انتخاب کنید که بهترین کار را برای شما انجام خواهد داد. پس از انجام این کار، پروژه را اجرا کنید و از اتاق خواب آرام‌تری لذت ببرید.

برای آب‌بندی ترک‌ها از واشر درب استفاده کنید

می‌دانید که صدا با عبور از شکاف‌ها تقویت می‌شود. اگر چهارچوب درب شما دارای هر یک از این موارد است، به سراغ واشر بروید. شما می‌توانید واشر را نسبتاً آسان نصب کنید و همچنین برای جلوگیری از هرگونه صداهای مزاحم عالی هستند. برای نصب واشر ابتدا چارچوب در را جدا کنید. واشر را داخل دیوار ردیف کنید و سپس قاب در را به عقب قرار دهید. واشرها در اشکال و طرح‌های مختلفی وجود دارند. همانطور که در طراحی متفاوت هستند، قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. شما می‌توانید ارزان‌ترین را انتخاب کنید و همچنان به نتیجه عالی برسید.

 

پرده‌های آکوستیک را روی درب قرار دهید

یکی دیگر از روش‌های عالی نصب پرده‌های آکوستیک روی درب است. ابتدا باید یک میله پرده کوتاه نصب کنید. آن را مستقیماً پشت درب خود قرار دهید. سپس یک پارچه سنگین بگیرید و آن را از میله آویزان کنید. پرده‌های کاهش دهنده صدا در بازار وجود دارد. آن‌ها به صراحت از این پارچه منحصر به فرد ساخته شده‌اند که صداها را حذف می‌کند. وقتی در داخل اتاق هستید، پرده را در جای خود بلغزانید تا صدای بیرون کمتر شود. اگر یک اتاق یا آپارتمان اجاره می‌کنید، این یک روش است. چه کسی گفته است که شما نمی‌توانید بدون هیچ گونه نصب به یک مکان کاملاً ساکت برسید.

 

درب اتاق خواب

لاستیک عایق صدا را اضافه کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، صدا حتی از کوچک‌ترین شکاف‌ها نیز نشت می‌کند. اگر به دنبال راه حلی ارزان و سریع هستید، از لاستیک عایق صدا استفاده کنید. می‌توانید این لاستیک را در اطراف چهار طرف قاب درب اضافه کنید. این لاستیک عایق صدا یک ساختار نئوپرن چسبناک است. با این حال، درب شما از قبل دارای قالب‌گیری در اطراف آن است. ابتدا باید آن را پاک کنید. پس از انجام این کار، لاستیک عایق صدا را در اطراف لبه‌های در اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک درزگیر آکوستیک اضافه کنید. آن را در شکاف‌های کوچک اضافه کنید تا اتاق را بیشتر ساکت کنید .

 

درب اتاق خواب

وقتی در بسته است عایق قرار دهید

قرار دادن عایق هنگام بسته شدن درب باعث حل سریع صدای بلند خارجی می‌شود. این عایق‌ها معمولاً از فلز متراکم و لاستیک ساخته می‌شوند. نکته جالب در مورد آن‌ها این است که به شما اجازه می دهند بدون افزایش مقاومت در را باز و بسته کنید. با این حال، وقتی در بسته است، چیزی از بیرون نمی‌شنوید. برای نصب یک عایق درب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاهی متناسب با اندازه درب خود پیدا کنید. اکثر آن‌ها از چند پیچ برای قفل شدن در جای خود استفاده می‌کنند. مطمئن شوید که کاملاً ردیف شده است. در غیر این صورت، در نهایت مجبور خواهید بود شکاف‌ها را پر کنید یا نصب را به طور کامل دوباره انجام دهید.

 

درب اتاق خواب

درب را با رنگ جاذب صدا بپوشانید

یک راه حل جدید و مدرن برای صداهای بلند، رنگ جاذب صدا است. این نوع رنگ را می‌توانید در فروشگاه های رنگ و ابزار پیدا کنید. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با درب‌های اتاق خواب شما مطابقت داشته باشد. سپس، قبل از استفاده از هر رنگی، دستورالعمل‌ها را بخوانید.

یک لایه پوشش این رنگ جاذب صدا می‌تواند صدای خارجی را تقریبا 30 درصد کاهش دهد. این رنگ همچنین صداهای داخل اتاق را از داخل به بیرون نیز حفظ می‌کند.

 

درب اتاق خواب

از پنل‌های آکوستیک استفاده کنید

گاهی اوقات نمی‌خواهید وقت خود را صرف انجام کارهای زیاد کنید. اگر برای نصب هر عنصر عایق صدا در درب خود تنبل هستید، یک پانل درب آکوستیک اضافه کنید. این پنل نصب بسیار ساده‌ای دارد. شما فقط باید یک لایه تخته سه لا را به درب خود بچسبانید.

این درب‌ها از نظر اندازه و جنس متفاوت هستند. برخی از آن‌ها از فوم و برخی دیگر از چوب ساخته شده‌اند. آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای خروجی را به حداقل می‌رساند و در نتیجه به طور کلی نویز را کاهش می‌دهد. برای چسباندن آن به در از نوار چسب‌دار استفاده کنید.

 

درب اتاق خواب

یک پتو عایق صدا روی درب قرار دهید

پتوهای عایق صدا اگر آنها را روی زمین قرار دهید کار نمی کنند، مگر اینکه بخواهید از پایین آمدن صدا از کف زمین جلوگیری کنید. با این حال، هنگامی که سعی می کنید صدا را از بین ببرید، می توانید یک پتوی ضخیم عایق صوتی از فایبرگلاس روی در خود قرار دهید.

این یک واقعیت شناخته شده است که فایبرگلاس صدا را عایق می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان آن را در انواع مبلمان گنجانده‌اند. می‌توانید از آن در آپارتمان، استودیو یا دفتر خود استفاده کنید. به سادگی، این پتو را روی درب خود بیندازید و تماشا کنید که چگونه جادو اتفاق می افتد.

درب اتاق خواب

درب اتاق خواب خود را ارتقا دهید

اتاق خواب‌ها اغلب دارای درب‌هایی هستند که دارای هسته توخالی هستند. این درب از یک لایه بیرونی نازک چوب با پلاستیک یا مقوا در داخل ساخته شده است. به همین دلیل است که نسبت به درب‌های چوبی پر سر و صداتر است.

 

درب اتاق خواب

این درب سبک را با یک درب سنگین‌تر تعویض کنید. هرچه درب سنگین‌تر باشد، صدای بیشتری را مسدود می‌کند. عایق صوتی درب یکی از بهترین، سریع ترین و موثرترین راه ها برای شروع قطع صداهای ورودی و خروجی برای اتاق خواب شما است. ترفند این است که شناسایی کنید که چه تعداد صدا را می‌خواهید مسدود کنید و روشی را انتخاب کنید که بدون فشار آوردن به وضعیت مالی برای شما کار کند. امیدواریم این مقاله به شما نشان دهد که چگونه بدون هیچ تلاشی درب اتاق خواب را عایق صدا کنید. اکنون می‌توانید از آرامش در خانه لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *