مقالات

کدام درب برای حمام مناسب است؟

کدام درب برای حمام مناسب است؟

وقتی در حال تغییر دکوراسیون حمام خود هستید، تمرکز روی مجموعه حمام است. سپس کاشی که باید در نظر بگیرید. نیازهای گسترده به اتاق در مقابل فضا محدود است. جای تعجب نیست که درب‌های حمام اغلب یک تصمیم لحظه آخری باشند که پس از اندکی فکر کردن انتخاب می‌شوند.

اما این شرم آور است زیرا درب‌های حمام و دستگیره‌های آن‌ها می‌تواند تفاوت زیادی در ظاهر اتاق شما ایجاد کند و همچنین ویژگی های کاربردی دیگر را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، یک درب شیشه‌ای مات در حمام نور بیشتری به داخل حمام راه می‌دهد، در حالی که درب لمینت تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است. حمام‌ها معمولا کوچک هستند و درهای کشویی انتخابی عالی برای صرفه جویی در فضا هستند.

هنگام انتخاب درب برای حمام خود، فراتر از طراحی درب، نکات زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این مقاله به مواردی که ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید، از جمله موادی که از آن ساخته شده است، بهترین نوع درب برای پاسخگویی به نیازهای فضاهای زندگی شما و سایر ویژگی‌های درب که ممکن است بخواهید، میپردازد.

درب حمام از چه چیزی باید ساخته شود؟

هنگام انتخاب درب حمام جدید برای خانه خود، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که درهای حمام از چه چیزی ساخته شده‌اند؟

مانند همه درهای داخلی، مواد انتخابی وجود دارد اما درب حمام الزامات خاصی دارد. یک درب است که استفاده زیادی از آن خواهد شد، بنابراین باید محکم باشد. حمام‌ها می‌توانند مستعد ریختن و پاشیدن مایعات چسبنده مانند پاک کننده‌ها، مرطوب کننده‌ها و داروها باشند، بنابراین تمیز کردن آسان سطح همیشه یک امتیاز خواهد بود.

در نهایت، باید حریم خصوصی را فراهم کند و ساخت و ساز با مواد جامد یک مزیت خواهد بود. انتخاب مواد مناسب می‌تواند کلیدی باشد. در اینجا خلاصه‌ای از مواد رایج درب داخلی جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

درب حمام چوبی

یک انتخاب کلاسیک برای هر درب داخلی، درب چوبی یک ماده انعطاف پذیر و بادوام است. اگر به درستی ساخته شده باشد، برای درب‌های حمام عالی است. با استفاده از یک لایه رنگ، موم یا لاک می‌توانید آن را در برابر رطوبت محافظت کنید و ساختار جامد آن حسی قوی از حریم خصوصی ایجاد می‌کند.

درب‌های چوبی همچنین عایق خوبی در برابر صدا و گرما هستند، بنابراین دیگر نگران شنیدن صدای آواز در زیر دوش نخواهید بود. اگر تصمیم به خرید درب چوبی داشته باشید، باز هم باید بدانید کدام چوب برای درب حمام بهترین است.

برای درب چوبی حمام همه گزینه‌های استاندارد اعمال می‌شود. کاج ارزان‌تر است، اما ماندگاری کمتری دارد و می‌تواند بی کیفیت به نظر برسد. بلوط یا گردو گزینه‌های گران‌تری هستند، اما جذابیت، زیبایی و کیفیت را به شما می‌دهند. اگر درب های چوبی جامد خارج از بودجه شما هستند، می‌توانید با یک درب روکش شده کار کنید.

درب‌های توخالی بودجه کمی می‌خواهند اما وزن و کیفیت چوب جامد را ندارند. از طرف دیگر، یک درب روکش دار بلوط با هسته جامد غیر چوب تمام مزایای ظاهری یک درب چوبی را، با هزینه کمتر خواهد داشت.

 

درب چوبی

درب لمینت

لمینت یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای درب حمام است. سطح لمینت در برابر رطوبت مقاوم است تا از تورم، تاب برداشتن یا پوسیدگی درب جلوگیری کند.

یکی دیگر از مزایای لمینت تمیز کردن سطح آن آسان است. لازم نیست نگران خشک شدن کف صابون پاشیده شده در پشت در باشید، یک درب لمینت به شما این امکان را می‌دهد که هر گونه باقیمانده مواد شوینده را بدون زحمت یا آسیب به درب پاک کنید.

از نظر اینکه کدام لمینت برای درب حمام بهترین است، این یک تصمیم شخصی خواهد بود. درب‌های لمینت پیش ساخته در طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها نسبت به درب‌های چوبی از جمله خاکستری و مشکی موجود هستند. این باعث می‌شود آن‌ها برای طراحی اتاق‌های مدرن یا مینیمالیستی انتخابی عالی باشند.

اگر به دنبال یک روکش چوبی سنتی هستید، بسیاری از درب‌های لمینت از الگوی دانه‌های چوبی غنی نیز در طراحی خود استفاده می‌کنند.

سایر مواد درب

درب های لمینت و چوبی حمام محبوب‌ترین انتخاب‌ها هستند اما گزینه‌های دیگری از جمله درب‌های PVC، درب‌های فولادی و درب‌های فایبرگلاس وجود دارد. همه این مواد مدرن مزایای خاص خود را دارند اما یکی از معایب اصلی آنها این است که تهیه آنها سخت تر است. درهای استیل حمام، به ویژه، می توانند گران باشند. برای مقاومت در برابر رطوبت و رطوبت به محصولات باکیفیت نیاز دارید.

کدام نوع درب برای حمام مناسب است؟

حمام اغلب کوچکترین اتاق در خانه است و فقط فضای کافی برای قرار دادن مجموعه کوچکی در آن وجود دارد. این باعث می‌شود حمام شما مکان مناسبی برای انواع درب‌های کم حجم مانند درهای کشویی و تاشو باشد.

آیا درهای کشویی برای حمام خوب هستند؟

درهای کشویی داخلی یک انتخاب عالی برای حمام هستند زیرا به سختی فضایی را اشغال می‌کنند. از یک ریل بالا آویزان شده است، وقتی در کشویی را باز می‌کنید، به سادگی به موازات دیوار می لغزد. این بدان معناست که اصلاً فضایی را اشغال نمی‌کند.

نتیجه

بسیاری از شرکت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که بین درب‌های داخلی آماده و سفارشی انتخاب کنید. وقتی صحبت از درب حمام می‌شود، این گزینه‌ها اهمیت بیشتری دارند.

همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر شد، درهای حمام باید کاملاً آب بندی شوند تا از جذب رطوبت جلوگیری شود. اکثر حمام‌ها زمان زیادی را پر از بخار و هوای مرطوب می‌گذرانند، شما نمی‌خواهید که این بخار به در شما نفوذ کند و باعث پوسیدگی آن شود!

اگر تصمیم دارید به دنبال درب سفارشی یا آماده شده بروید، مطمئن شوید که درب انتخابی شما در برابر رطوبت مقاومت می‌کند. باید مطمئن شوید که هر اینچ درب حتی کناره‌ها و لبه‌ها پوشانده شده است.

در نهایت، هیچ “دری مناسب برای حمام” وجود ندارد که مناسب همه حمام‌ها باشد. همیشه به ترجیحات شخصی بستگی دارد. برای حمام‌های کوچک، درهای تاشو یا کشویی کم مصرف یک انتخاب عملی خواهد بود. برای بودجه‌های کم، یک درب لمینت می‌تواند مناسب‌تر باشد و می‌تواند برای بسیاری از حمام‌ها طراحی شود. یک خانواده شلوغ و نامرتب ممکن است یک درب لمینت را به دلیل ویژگی‌های تمیز کردن آسان آن انتخاب کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تشخیص دهید کدام نوع درب حمام برای خانه شما مناسب است. اما اگر برای انتخاب درب حمام برای خانه خود به کمک بیشتری نیاز دارید، همیشه می‌توانید برای راهنمایی و پشتیبانی بیشتر با تیم متخصص دریس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *