مقالات

چگونه کابینت‌های آشپزخانه خود را رنگ آمیزی کنیم

چگونه کابینت‌های آشپزخانه خود را رنگ آمیزی کنیم

اگر به هزینه‌های لوازم، میز و کابینت‌های جدید توجه کرده‌اید، جای تعجب نیست که بازسازی آشپزخانه یکی از گران‌ترین پروژه‌های بازسازی است. در حالی که تعداد کمی از صاحبان خانه راه هایی برای تقویت ظاهر قدیمی کابینت خود پیدا می‌کنند، تغییر شکل آشپزخانه با تازه کردن کابینت‌هایی که بیشتر فضای بصری اتاق را تشکیل می دهند کاملاً در دسترس است. اما این کار چیزی بیشتر از خرید یک گالن از رنگ مورد علاقه شما است.

دستورالعمل گام به گام ما را بخوانید که نشان می دهد چگونه کار را به درستی انجام دهید.

هزینه رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه چقدر است؟

همانطور که گفتیم بازسازی آشپزخانه یکی از گران ترین پروژه های بازسازی است که می‌توانید انجام دهید و تعویض کابینت‌ها می‌تواند تقریباً 40 درصد از این هزینه را شامل شود. کابینت‌های جدید شما ممکن است در واقع از کیفیت پایین‌تری نسبت به کابینت‌هایی که جایگزین می کنید برخوردار باشند. از سوی دیگر، چند لایه رنگ تازه می‌تواند قیمت کمتری، به تغییر کابینت‌های موجود شما کمک کند.

آیا باید کابینت‌هایم را رنگ کنم؟

با این حال، قبل از اینکه به فروشگاه رنگ بروید، کابینت‌های خود را بررسی کنید تا ببینید می‌توانی آن‌ها را با یکبار رنگ احیا کنید. حتی رنگ‌آمیزی با کیفیت بالا نمی‌تواند کابینت‌های ارزان قیمتی را که با افزایش سن ضعیف شده‌اند، احیا کند. روکش‌های نازک لایه لایه می‌شوند، کف کابینت‌های تخته خرده چوب یا قفسه‌ها آویزان یا شکسته می‌شوند و ریل‌ها شل می‌شوند. اگر اینها مشکلاتی هستند که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید، در واقع بهتر است کابینت آشپزخانه خود را تعویض کنید.

با فرض اینکه همه چیز هنوز خوب است و به خوبی کار می‌کند، بیایید برخی از سوالاتی را که باید قبل از شروع به رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه خود به آن‌ها بپردازید، بررسی کنیم.

چه نوع رنگی برای کابینت‌ها نیاز دارم؟

رنگ‌های لاتکس به‌طور پیوسته در حال بهبود بوده‌اند و باعث شده است که برخی از حرفه‌ای‌ها رنگ‌های مبتنی بر روغن را به‌طور کامل کنار بگذارند. از آنجایی که رنگ‌های لاتکس به سرعت خشک می‌شوند و با آب تمیز می‌شوند، نسبت به رنگ‌های روغنی کاربر پسندتر هستند. اما بسیاری از طرفداران هنوز از پوشش‌های روی پایه روغنی حمایت می‌کنند و استدلال می‌کنند که آن‌ها لایه رنگی سخت‌تر و بادوام‌تری را تشکیل می‌دهند و تا سطح صاف‌تری ایجاد کنند. رنگ‌های لاتکس نیز به مدت طولانی‌تری (تا سه هفته) نسبت به رنگ‌های روغنی برای خشک شدن کامل نیاز دارند.

رنگ روغن یا لاتکس کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. اگر از رنگ لاتکس استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که فرمول 100 درصد اکریلیک است که دوام و چسبندگی بیشتری نسبت به رنگ‌های اکریلیک وینیل دارد.

از قلم مو یا اسپری رنگ استفاده کنم؟

استفاده از اسپری صاف‌ترین سطح را ارائه می‌دهد، اما یک را یادگیری برای انجام صحیح آن وجود دارد. همچنین به احتمال زیاد نیاز به اجاره تجهیزات اسپری دارید که هزینه‌های شما را بالا می‌برد و باید تمام قسمت‌هایی از آشپزخانه را که ممکن است به طور تصادفی پاشیده شوند، از جمله میز، کابینت و لوازم خانگی را بپوشانید. فرآیند زمان بری خواهد بود.

به این دلایل، توصیه می کنیم به جای آن از برس‌های با کیفیت بالا استفاده کنید. روی یک برس مربعی خوب با عرض 3 تا 4 اینچ سرمایه گذاری کنید که انتهای آن باعث ایجاد صفحات بزرگ و مسطح می‌شود و همچنین یک برس زاویه دار در محدوده 2½ یا 3 اینچ که به شما برای زوایای کار کمک می‌کند. رنگ لاتکس باید با یک برس مصنوعی استفاده شود که آب را جذب نمی‌کند. رنگ روغنی باید با برس طبیعی اعمال شود.

آیا می‌توانید یکبار رنگ روی کابینت‌ها اعمال کنید؟

هنگامی که روکش موجود یک پوشش شفاف است، بهترین اقدام این است که قبل از رنگ‌آمیزی، سطح از رنگ قبلی پاک کنید. این مشکل بالقوه چسبندگی بین پوشش قدیمی و رنگ جدید را از بین می‌برد. اما در حالی که پاک کردن ممکن است، همیشه عملی یا کاملا ضروری نباشد. برای آماده کردن سطح برای رنگ جدید، تمیز کردن کامل با سنباده سبک باید کافی باشد.

 

کابینت آشپزخانه

مراحل رنگ آمیزی کابینت

1. اتاق را آماده کنید

با خالی کردن کابینت‌ها، پاک کردن پیشخوان‌ها و برداشتن وسایل مستقل شروع کنید. میزها و سایر مبلمان را به اتاق دیگری منتقل کنید. کاغذ رزین را روی میزها و کف پوش بچسبانید و برای محافظت از بقیه خانه در برابر گرد و غبار و دود، ورقه های پلاستیکی را روی قسمت پشتی، پنجره‌ها، وسایل ثابت و درهای داخلی بچسبانید. دیوار اطراف کابینت را بپوشانید. یک میز کار برای رنگ آمیزی درها، کشوها و قفسه‌ها راه اندازی کنید.

2. درها، کشوها و قفسه ها را بردارید

برای جلوگیری از بهم ریختن درها، حتماً جلوی کشوها و درها را با یک نشانگر علامت بزنید. بهترین مکان برای این علامت پشت محل لولا است. پیچ های لولا را از قاب کابینت خارج کرده و درها را بردارید. از چپ به راست، از بالا به پایین کار کنید، هر کدام را با یک تکه نوار شماره گذاری کنید. همچنین لبه‌های قفسه‌های کابینت و پایین کشوها را شماره گذاری کنید. سخت افزار آویزان قفسه را کنار بگذارید. در میز کار خود، کشش ها و لولاها را بردارید و آنچه را که دوباره استفاده می‌شود نگهداری کنید.

3. تمام سطوح را تمیز کنید

کابینت را با اسپری کردن محلول چربی‌گیر و پاک کردن آن با پارچه تمیز کنید. این کار تمام روغن‌ها و گریسی‌هایی را که می‌توانند از یک رنگ‌آمیزی عالی جلوگیری کنند، پاک می‌کند. اگر پاک کننده‌های معمولی موثر نیستند، از پاک کننده قوی‌تری مانند تری سدیم فسفات (TSP) استفاده کنید که در فروشگاه‌های رنگ فروخته می‌شود. فقط مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی را رعایت کرده‌اید. پس از تمیز شدن تمام قطعات کابینت، آن‌ها را کاملا با آب بشویید و بگذارید خشک شوند.

4. جعبه‌های کابینت را پرایم کنید

حالا نوبت پرایمر است. اگر کابینت‌ها به شدت لکه‌دار هستند، از یک پرایمر لکه‌گیر استفاده کنید، که به سرعت خشک می‌شود و گره‌ها و سایر عیوب سطحی را که ممکن است از روی پوشش‌ها، ‌ببندد. با این حال، در بیشتر شرایط، مسدود کننده‌های لکه ضروری نیستند و یک پرایمر لاتکس مبتنی بر روغن یا 100 درصد اکریلیک به خوبی کار خواهد کرد. مقداری آستر داخل سینی رنگ بریزید و غلتک و قلم مو را داخل آن قرار دهید. با استفاده از برس در امتداد لبه‌ها و نقاط تنگ و غلتک روی سطوح بزرگ و صاف، کابینت، درها و جلوی کشو را با یک لایه آستر بپوشانید. از بالای کابینت شروع کنید، پرایمر را در سراسر آن بمالید، سپس برس را به آرامی از روی سطح مرطوب در جهت کابینت عبور دهید. همیشه در یک حرکت از یک سر تا سر دیگر رنگ بزنید. مطمئن شوید که ساختار زیرین کابینت یا درب را با برس دنبال کنید. به عنوان مثال، در جایی که یک ریل به یک پایه می‌پیوندد، ابتدا ریل را رنگ کنید، کمی روی رکاب همپوشانی داشته باشد، سپس قبل از اینکه رویه خشک شود، ریل را رنگ کنید.

5. سنباده بزنید، و شکستگی‌ها را پر کنید

پس از خشک شدن پرایمر، سطوح صاف را با کاغذ 220 سنباده بزنید. هر سطح پروفیلی را با یک اسفنج سنباده متوسط سنباده بزنید. چوب باید در نهایت احساس صافی شیشه‌ای داشته باشد. یک مهره نازک از درز لاتکس را در هر درز باز فشار دهید. با یک انگشت مرطوب، درزگیر را صاف کنید. هر گونه فرورفتگی، خراش، یا فرورفتگی کوچک را با پارچه وینیل پر کنید که با یک چاقوی بتونه صاف کنید. پس از خشک شدن کابینت(حدود 60 دقیقه)، دوباره با کاغذ 220 سنباده بزنید، جاروبرقی بکشید و با یک پارچه چسبناک پاک کنید. با یک قوطی اسپری پرایمر مبتنی بر روغن که به سرعت خشک می‌شود، کابینت و هر نقطه‌ای را که کاغذ سنباده از میان پرایمر رد شده است را با لکه‌ها پر کنید. یک ساعت صبر کنید سپس آستر را با کاغذ 280 کمی سنباده بزنید. تمام سطوح را جاروبرقی بکشید و با یک پارچه چسبناک پاک کنید.

6. جعبه‌های کابینت را رنگ کنید

برای نقاشی آماده شدید! اگر تقریباً از همان سایه رنگ موجود استفاده می‌کنید، دو بار باید این کار را انجام دهید. شما حتی ممکن است با یک بار رنگ کنار بیایید. رنگ آمیزی روی سطح تیره با رنگ روشن سخت‌تر است و ممکن است به سه لایه نیاز داشته باشد. برای هر بار یک برس جدید بردارید. مقداری رنگ کابینت را داخل سینی رنگ بریزید و قلم مو و غلتک را با رنگ پر کنید. از قلم مو برای برش در امتداد لبه‌ها استفاده کنید، رنگ را به گوشه‌ها فشار دهید و ضربه‌های غلتکی را کنار بگذارید. در صورت امکان از غلتک برای اعمال رنگ روی سطح صاف بزرگ استفاده کنید. برای داخل کابینت، رنگ را با یک مینی غلتک به سطح صاف بمالید، که بافت کمی ناهموار و پوست پرتقال باقی بماند. برس و غلتک را با کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید تا از سفت شدن آن‌ها در زمانی که منتظر خشک شدن اولین لایه هستید جلوگیری کنید. بین لایه‌ها، سطوح را به آرامی سنباده بزنید و مطمئن شوید که پس از آن زباله‌ها را تمیز می‌کنید. لایه دوم را روی کابینت بمالید. این روکش باید یک روکش کامل و یکدست بدون هیچ گونه قسمت نازک یا سبکی که ممکن است چوب در آن نمایان شود، ارائه دهد.

7. درها، کشوها و قفسه ها را جدا و آماده رنگ کنید

استراتژی آماده سازی، آستر کاری و رنگ آمیزی درها، کشوها و قفسه ها مانند کابینت‌ها است، با این تفاوت که تمام کارها روی یک میز انجام می‌شود تا احتمال چکه و افتادگی کاهش یابد. هنگام رنگ آمیزی درهای پانل شده، از اطراف پانل شروع کنید. سپس، قسمت اصلی پانل را و با پایه‌ها و ریل‌های اطراف لبه‌ها را رنگ کنید. همانطور که پیش می‌روید، هر رنگی را که به سطوح خشک مجاور ختم می‌شود پاک کنید تا احتمال لکه‌ها روی لبه‌ها از بین برود.

8. همه قطعات را برگردانید

پس از خشک شدن روکش دوم، در و جلوی کشو را دوباره وصل کنید. از اینکه کابینت‌های آشپزخانه خود را بدون صرف وقت یا هزینه، ظاهری تازه داده‌اید لذت ببرید. نوار را از روی شماره هر در بردارید، لولاها و دستگیره را نصب کنید و آن‌ها را در دهانه اصلی خود آویزان کنید. و هر کشو را دوباره نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *