مقالات

نحوه تمیز کردن درب های چوبی

نحوه تمیز کردن درب های چوبی

استفاده از درب‌های چوبی در بسیاری از خانه‌های مسکونی رایج بوده و اغلب از نظر تمیز کردن و مراقبت نادیده گرفته می‌شوند. با گذشت زمان، گرد و غبار، کثیفی، چربی و سایر لکه‌ها روی آن جمع می‌شوند و ظاهر آن‌ها را بد جلوه می‌دهند. به همین دلیل است که نظافت روزانه یا دوره‌ای آن‌ها ضروری است. با مراقبت و نگهداری مناسب، درهای چوبی نه تنها به عنوان نو به نظر می‌رسند، بلکه بیشتر از حد معمول دوام می‌آورند.

چگونه درهای چوبی را تمیز کنیم؟

در ادامه چند روش را خواهیم گفت که به شما کمک می‌کند ظاهر درب‌های چوبی خود را در شرایط درجه یک حفظ کنید.

1. گردگیری منظم

به نظر می‌رسد کار ساده‌ای باشد، اما گردگیری منظم می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا درها مستعد گرد و غبار و تار عنکبوت هستند. برای این روش، یک گردگیر پر بردارید و روزانه درهای چوبی خود را کاملا گردگیری کنید تا از تجمع گرد و غبار، زباله و تار عنکبوت جلوگیری کنید. برای گرد و غبارگیری مکان های صعب العبور، از یک مسواک کوچک استفاده کنید.

2. از مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید

برای از بین بردن لکه‌های جزئی یا کثیفی موجود در درب چوبی، از ترکیب آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. یک بطری اسپری را با 1/4 قاشق چایخوری صابون ظرفشویی و یک فنجان آب پر کنید. محلول را روی تمام سطح در بپاشید و با پارچه تمیز کنید. سپس، سطح را با یک اسفنج مرطوب تمیز پاک کنید تا بقایای صابون پاک شود. در نهایت درب را با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید و کارتان تمام است.

3. الکل معدنی

الکل های معدنی محصولی هستند که برای از بین بردن لکه های سرسخت، کثیفی استفاده می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پارچه میکروفیبر را کمی با الکل های معدنی مرطوب کنید، سپس سطح اطراف دستگیره در و سایر سخت افزارها مانند لولا را بمالید. این محصول را می توانید از نزدیکترین فروشگاه لوازم خانگی خریداری کنید.

نحوه تمیز کردن درب چوبی

4. مایع پولیش مبلمان

الکل معدنی می توانند درخشندگی درب را کمرنگ کنند، به همین دلیل مطمئن شوید که بعد از آن از مایع پولیش مبلمان استفاده کنید. این نه تنها لکه های سرسخت باقیمانده و خراش های خفیف را از بین می برد، بلکه شکوه سابق چوب را نیز باز می گرداند. همانطور که در برچسب محصول ذکر شده است، براق کننده مایع مبلمان را روی درب بزنید. بعد، سطح را با یک دستمال مالش دهید.

5. بخارشوی را امتحان کنید

دستگاه های بخارشوی راه عالی دیگری برای از بین بردن لکه های موجود بر روی درب چوبی است. شلنگ را به بخارشوی متصل کنید و چند قطره صابون ظرفشویی را روی نقاط لکه دار بریزید. سپس بخار را روی لکه ها اسپری کنید، شلنگ را بالا و پایین کنید. اگر دستگاه را در دست ندارید، نگران نباشید، آن را از نزدیکترین فروشگاه های مواد غذایی یا تعمیر فرش اجاره کنید.

نکته

• هنگام استفاده از الکل معدنی، مطمئن شوید که منطقه به خوبی تهویه شود زیرا بخار آن برای سلامتی مضر است .

• قبل از استفاده از روش های فوق، همیشه از وسایل محافظ مانند ماسک صورت با کیفیت خوب، لباس آستین بلند و عینک استفاده کنید.

• به کودکان، حیوانات خانگی و افراد مسن خود آموزش دهید که از آن ناحیه دور باشند.

• برای نظافت روزانه، گردگیری و محلول صابون کافی است.

• برای لکه های سخت و سرسخت، الکل معدنی و مایع پولیش مبلمان را در تمیز کردن دوره ای درب خود بگنجانید.

• روش های فوق برای درب های چوبی رنگ شده و صیقلی مناسب هستند.

• فراموش نکنید که دستگیره های در و سایر وسایل درب را با یک ضدعفونی کننده ضدعفونی کنید.

مراقبت های پیشگیرانه

اکنون، پس از تمیز کردن و پاک کردن آثار خراشیدگی یا سایر لکه ها از درب چوبی خود، با رعایت نکات مراقبتی زیر ظاهر در را حفظ کنید.

• روزانه درب منزل خود را گردگیری کنید.

• لکه های تازه را با محلول مایع ظرفشویی و محلول آب تمیز کنید.

• به کودکان و حیوانات خانگی خود آموزش دهید که روی درهای چوبی هیچ گونه خط و خش باقی نگذارند. پس از مطالعه مقاله فوق، تمیز کردن و تغییر ظاهر درهای چوبی برای شما بسیار آسان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *