مقالات

بازسازی و مرمت درب چوبی

بازسازی و مرمت درب چوبی

اگر یک درب چوبی از چوب طبیعی داشته باشید، درب ورودی چوبی شما، شاید در طول سال‌های طولانی دچار آسیب شده باشد و بهتر است آن را بازسازی کنید. درب ورودی شما اولین تأثیر قوی را در چشم بیننده ایجاد می‌کند و حتما شما می‌خواهید که آن یک تأثیر خوب باشد. زیبایی ظاهری در پشت درب شما ممکن است چندان اهمیتی نداشته باشد اما هنوزهم باید محکم، مراقبت شده و کاملاً مرتب باشد.

رنگ و لایه برداری می‌تواند کمی سخت باشد اما می‌توان درب‌ها را دوباره بازسازی و نو کرد.

با نگاهی به درب‌های چوبی که در سال‌های طولانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند خواهید دریافت که شرایط باعث شده تا ضربه‌ها، فرورفتگی‌ها، خراش‌های بسیاری  روی آن نمایان شود و درب خانه شما را با ظاهری بد جلوه دهد.

چگونه درهای چوبی را بازسازی کنیم؟

در اینجا چگونگی بازسازی درب‌های چوبی شما را با شیوه‌ای کاملاً جدید و مراقبت شده و نوع صحیح استفاده از رنگ چوب بیرونی را خواهیم گفت تا سال‌های بیشتر دوام بیاورد.

مرحله 1 – حذف وسایل اضافی درب

در صورت امکان، وسایل یا سایر اثاثیه در، از جمله چشمی در و ضربه زن در را بردارید. اگر این‌ها نیز وسایلی قدیمی هستند، می توانید آن‌ها را ترمیم یا تعویض کنید، اگر به دنبال تبدیل درب به چیزی شگفت انگیز هستید، بهتر است از وسایل مدرن و جدیدتری استفاده کنید.

مرحله 2 – حذف رنگ چوب بیرونی با برش دهنده رنگ

حذف رنگ چوب کار سخت و دشواری نیست اما اکثر مردم از انجام آن می‌ترسند. پاکسازی سی، پنجاه یا چند سال رنگ می‌تواند به طور بالقوه ابری از گرد و غبار سمی ایجاد کند، به خصوص اگر رنگ چوب به اوایل دهه 70 و قبل از آن بر می‌گردد، زمانی که در رنگ‌ها سرب استفاده می‌شد.

یک محصول پاک کننده رنگ را برای کار در نظر بگیرید و از متخصص بپرسید کدام محصول بهترعمل می‌کند. محصولات پاک کننده که دارای قوام تقریباً بتونه‌ای مانند پنجره هستند، به عنوان محصول بهتری شناخته شده‌اند. آن‌ها روی درب رنگ آمیزی شده با یک روکش پلاستیکی مخصوص پوشانده می‌شوند و به مدت 24 تا 48 ساعت باقی می‌مانند و سپس پوست درب چوبی کنده می‌شود، به راحتی می‌توانید آن را جدا کنید.

اگر درب چوبی، کنده کاری یا روکش تزئینی داشته‌باشد، محلول جدا کننده رنگ به خودی خود کافی است. هنگامی که استفاده می‌شود، برش دهنده رنگ به راحتی در تمام گوشه‌هایی که عملا دسترسی به آن غیرممکن است ریخته می‌شود، سپس به معنای واقعی کلمه رنگ را از این مناطق صعب العبور بیرون می‌کشد.

مرحله 3 – آماده سازی درب

مانند هر پروژه دیگری، آماده سازی مهم است. پس از برداشته شدن پوسته رنگ، درب را باید کمی با کاغذ سنباده شماره 120 بزنید تا آثار باقی مانده از رنگ و محصول محو کننده رنگ از بین برود. این به شما یک بستر خوب برای لایه‌های جدید پرایمر و رنگ خارجی انتخابی شما برای چوب، هر رنگی که دوست دارید، خواهد بود. می‌توانید پرکننده چوب بلوط را خریداری کنید تا با رنگ درب بلوط مطابقت داشته باشد.

هنگامی که سنباده زنی خود را انجام دادید، وقت آن است که روی تمام آن فرورفتگی‌ها، چاله‌ها و کنده‌کاری‌های درب تمرکز کنید. برای برطرف کردن همه عیوب از یک محصول پرکننده چوبی خارجی با کیفیت خوب استفاده کنید. اگر سوراخ‌های بزرگ و عمیقی وجود دارد، سعی نکنید آن‌ها را یکجا پر کنید. ابتدا یک لایه پرکننده چوب بزنید و سوراخ را نیمه پر کنید، بگذارید خشک شود، سطح پرکننده چوب را با یک کاغذ سنباده 120 تکه‌ای بزنید. سپس سوراخ را تا سطح پر کنید و هنگامی که پرکننده چوب به طور کامل خشک شد، مناطق پر شده را سنباده بزنید تا صاف شده و با بقیه درب هم سطح شود.

 

درب چوبی

مرحله 4 – حفظ دوام بیشتر درهای چوبی

در صورت عدم انجام بازسازی درست، درب‌های چوبی می‌توانند در معرض طیف وسیعی از تهدیدهای بیولوژیکی از جمله کپک، جلبک، پوسیدگی خشک، پوسیدگی مرطوب و حمله حشرات قرار گیرند. بازسازی درب با یک نگهدارنده چوب با کیفیت قبل از استفاده از لایه زیرین، پرایمر یا روکش پایه به محافظت از چوب در برابر این تهدیدات بیولوژیکی کمک می‌کند. هنگام استفاده از نگهدارنده چوب، زمان خشک شدن را حتماً رعایت کنید. اگرچه نگهدارنده‌های حاوی حلال فقط در چند ساعت خشک می‌شوند، اما زمان توصیه شده برای خشک شدن معمولاً چند روز است. این به این دلیل است که حلال‌ها می توانند به طور بالقوه روی لایه زیرین و رنگ تأثیر بگذارند اجازه می‌دهند تا رنگ از چوب به طور کامل تبخیر شود.

مرحله 5 – پوشش زیر و رنگ آمیزی

هنگامی که درب را آماده کردید وقت آن است که شروع به رنگ‌آمیزی کنید. انتخاب رنگ مناسب چوب در فضای باز یا رنگ چوب مخصوص ضد آب بسیار مهم است. اگر رنگ چوب ارزان انتخاب کنید و ممکن است در چند سال آینده مجبور شوید دوباره این روند را تکرار کنید. به یاد داشته باشید که چوب یک ماده ارگانیک است که با حرارت و رطوبت تغییر می‌کند، بنابراین انتخاب روکش چوبی انعطاف پذیر ضروری است.

درب‌های چوبی با رنگ آمیزی زیبا

شما می‌توانید کمابیش هر رنگ موجود را داشته باشید، انتخاب رنگ یک انتخاب گسترده است. هنگامی که درب رنگ آمیزی شد و وسایل درب شما مجدداً نصب شد، زمان آن فرا رسیده است که بایستید و درب را دوباره با لولا نصب کنید.

برای خربد درب چوبی به کمک نیاز دارید؟

اگر قصد دارید درب‌‌چوبی جدیدی خریداری کنید، خوشحال می‌شویم قبل، حین و بعد از آن شما را راهنمایی کنیم. اگر پروژه‌ای است که مدتی است در مورد آن فکر می‌کنید و میخواهید از متخصصان و راهنمایی های لازم در مورد محصولات استفاده کنید، تیم دریس همیشه آماده کمک است، فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *