مقالات

چگونه از ورود سر و صدا جلوگیری کنیم؟

چگونه از ورود سر و صدا جلوگیری کنیم؟

چگونه می توانید سر و صدایی را که از بیرون اتاق می آید متوقف کنید یا حداقل آن را کاهش دهید؟خوشبختانه چند روش آسان برای عایق صوتی بودن درب داخلی وجود دارد که ما به شما نحوه کار را می گوییم.

بسیاری اوقات وجود دارد که شما فقط کمی آرامش و سکوت می خواهید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک اتاق پیدا کنید و در را ببندید، اما اگر در یک خانه پر سر و صدا هستید، احتمال اینکه مقداری صدا در اتاق شما را دنبال کند وجود دارد.

چگونه می توانید سر و صدا را متوقف یا حداقل کاهش دهید؟

مطمئناً می توانید از هدفون های حذف کننده نویز استفاده کنید، اما در این صورت ممکن است آنچه را می خواهید بشنوید نشنید. عایق صدا شدن یک درب را می توان با استفاده از فناوری پایین آورید یا روشی دیگر که می تواند هزینه ارزان یا گران داشته باشد و در این بین گزینه های مختلفی وجود دارد.

چگونه صدا از طریق درب رد می شود؟

صدا انرژی است که توسط ارتعاش از طریق یک محیط (هوا، آب، شیشه، چوب و …) عبور می کند. ذرات موجود در محیط نزدیک به منبع به ذرات مجاور هم برخورد می کنند، که به ذرات بعدی ضربه می زند و خیلی زود شما یک لرزش که صدا ایجاد می کند را متوجه میشوید.

هر چقدر تراکم ذرات بیشتر باشد، صدا می تواند حرکت کمتری داشته باشد. بنابراین منطقی است که صدا به راحتی از طریق یک دیوار آجری از طریق هوا عبور می کند. در یک اتاق بسته، فضای پیرامونی که کمتر متراکمند به طور معمول پنجره ها و به خصوص درها است، دلیل اصلی آن این است که دارای شکاف پر از هوا هستند.

روش 1: شکاف ها را مهر و موم کنید

اکثر در درهای داخلی برخلاف درهای بیرون همیشه زیر در یک شکاف وجود دارد که هوا از دو طرف بالا و پایین آن عبور می کند. با مهر و موم کردن این شکاف ها، صدای منتشر شده را کاهش می دهید. یک روش آسان و ارزان خرید سد کننده، چسب و انعطاف پذیر کف ضد باد است . در ضخامت ها و عرض های مختلف موجود است.

مراحل

نوار فوم را به لبه درپوش قرار دهید (تر و تمیز که درب بسته می شود). شما همچنین می توانید نوار را به محیط بیرونی درب اگر روی چهارچوب بسته می شود، اعمال کنید. متناوباً، کیت های آماده نصب برای کاهش انتقال صدا وجود دارد که از مهر و موم های نصب شده بر روی چهارچوب‌های آلومینیوم تشکیل شده است. گزینه دیگری برای جلوگیری از ورود هوا وجود دارد که مطابق با ظاهر اصلی در است: اگر زیر در شکاف زیادی وجود داشته باشد، می توانید آستانه ضخیم تری به درب اضافه کنید. باز هم شکافی خواهید داشت اما کمتر خواهد بود و در نتیجه صدای کمتری ایجاد می شود. باید آستانه موجود را با یک نوار تخت حذف کنید. شکاف هایی که در بر روی درب وجود دارد، می تواند صدا را نیز وارد کند، هرچند احتمال آن به میزان کمتری است. برای انجام یک کار کاملا عایق صوتی، هر جا شکاف داشت آب بند بزنید

روش 2: جرم درب را افزایش دهید

صدا می تواند به اجسام جامد نفوذ کند. هرچه جرم جسم بیشتر باشد، نفوذ صدا کمتر خواهد بود. اگر درب دارای یک هسته توخالی باشد، می توانید آن را با یک درب جامد جایگزین کنید یعنی اگر می خواهید هزینه‌ای نداشته باشد، موقتا می توانید با آویختن پتو یا فرش ضخیم روی آن، جرم درب را افزایش دهید. اگر از نظر ظاهر مشکل انتخاب ندارید، می توانید یک تخته سه لا به اندازه مشابه را به آن پیچ کنید. فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی مناسب درب باشد تا تخته سه لا در عملکرد درب اختلال ایجاد نکند. اگر واقعاً می خواهید بدون تعویض درب مانع از ورود صدا به اتاق شوید، می توانید حصیرهای کاهش صدا را که مخصوص برای نصب بر روی درب هستند تهیه کنید. اینها در کاهش سرعت انتقال امواج صوتی بسیار موثر هستند، اما ارزان نیستند. یک گزینه برای مانع صوتی ساخته شده برای درب شما است. یک گزینه کم هزینه دیگر ساخت مانع از ماده ای به نام وینیل است. شبیه یک ورق لاستیکی سربی، در ضخامت های مختلف موجود است. هرچه ماده ضخیم تر (و سنگین تر) باشد، کاهش صدا نیز بیشتر می شود. و فقط به صورت رول موجود است، بنابراین اگر فقط یک درب را می‌خواهید عایق صوتی بگیرید، تعداد زیادی پس مانده خواهید داشت.

مراحل

درب را با دقت اندازه بگیرید، سپس وینیل را پهن کرده و اندازه گیری ها را روی مواد منتقل کنید. برای اطمینان از صاف بودن برش ها را با استفاده از چاقو یا کاتر انجام دهید. تناسب را بررسی کنید، ممکن است در اینجا به یک نفر جهت باز و بسته کردن درب احتیاج داشته باشید، تا آن را امتحان کند. وینیل باید در کنار چهارچوب را که به درب بسته می شود بپوشاند، علامتی درست کنید که نشان دهد وینیل در کجا قرار گرفته است تا از ایجاد اختلال در بسته شدن درب جلوگیری شود. سنجاق های لولا را از لولاهای درب جدا کرده یا لولاها را از جعبه باز کنید، درب را از قاب چهارچوب بردارید و آن را صاف روی زمین قرار دهید. برای نصب یک مهره باید چسب ساختمانی را در اطراف محیط درب و روی هر سطحی که وینیل باید روی آن قرار بگیرد بریزید، از چسب مناسب اینکار استفاده کنید. وینیل را روی در قرار دهید، مطمئن شوید که داخل چسب قرار گرفته است، اجازه دهید تا چسب خشک شود و درب را دوباره به لولا متصل کنید.

افکار نهایی

برای اینکه صداهای بیرون تمرکز شما را بهم نزند می‌توانید از راه‌های بالا استفاده کنید و نیازی به تعویض درب نیست، به راحتی می‌توانید با روش‌های بالا عایق صدا را به درب اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *