مقالات

انواع مختلف کابینت آشپزخانه

انواع مختلف کابینت آشپزخانه

کارهای زیادی در زمینه طراحی آشپزخانه انجام می شود . شیر آب ، نور و دکوراسیون همه قطعاتی از معماری یک آشپزخانه عالی است هیچ جزئیاتی خیلی کوچک و قابل چشم پوشی نیست. اما در حالی که در آشپزخانه شما قطعات کوچکتر برای مشاهده وجود دارد، از قسمت بزرگی همچون کابینت آشپزخانه خود غافل نشوید. شما احتمالاً کابینت هایی را در خارج از خانه خود مشاهده کرده اید که دوست دارید در آشپزخانه خود قرار دهید. اما، قبل از اینکه تصمیم بزرگی برای نصب کابینت های جدید بگیرید، مطمئن شوید که انواع مختلف کابینت را می شناسید، که همه گزینه های زیبایی هستند.

1. شیکر

متداول ترین سبک کابینت امروزی سبک Shaker است. سبک Shaker از پنج قطعه صفحه تخت تشکیل شده است، یک قاب با چهار قطعه و با یک صفحه مرکزی تخت به عنوان قطعه پنجم ایجاد می کند که این یک مدل محبوب به دلیل ظاهر ساده و کلاسیک است که آن‌ها را به یک طراحی سنتی یا معاصر تبدیل می کند. کابینت‌های شیکر دارای چندین ویژگی علامت تجاری از جمله درب های تخته ای با قاب های ریلی، ساختار محکم با چوب و با کیفیت و طرح های سودمند هستند. وقتی نوبت به مواد مورد استفاده برای کمدهای آشپزخانه به سبک شاکر می رسد، بیشتر اوقات متوجه می شوید که این چوب ها از چوب های مرغوب تهیه می شوند. برخی از چوب‌هایی که معمولاً برای کابینتهای شیکر استفاده می شود، بلوط گیلاس، افرا، گیاه خارک است.

کابینت

2. لوور

کابینت های آشپزخانه لوور دار دارای تخته های چوبی افقی و همچنین قیمت سنگین هستند. رنگ و جنس کابینت‌های لوور دار با طرحی شبیه به روی پنجره ها، قطعات مبلمان و درهای داخلی دیده می شود، سبک منحصر به فردی به کابینت آشپزخانه می بخشد. کابینت های لوور دار برای فضاهایی که به تهویه نیاز دارند بسیار مناسب هستند زیرا بیشتر درب های لوور دار بین هر تخته با هم فاصله دارند.

3. صفحه تخت یا دال

درب کابینت صفحه تخت آشپزخانه که به عنوان”دال” نیز شناخته می شود، ساده اما شیک است. سبک کابینت آشپزخانه با صفحه تخت خطوط سخت و فرم مینیمالیستی را ارائه می دهد و فاقد هرگونه جزئیات گران قیمت است. شکل ظاهری کابینت که صفحه تخت ساده است، آن را برای آشپزخانه های مدرن کاملاً مناسب می کند. کابینت های تخت را می توان به روش های مختلفی ساخت. یکی از ویژگی های ثابت این سبک این است که درهای کابینت تخته فریم ندارند.

4. اینست

دقیقاً همانطور که از اسم آنها پیداست، کابینت های سبک توکار از یک درب داخلی ساخته شده اند که نه مانند دیگر درب های کابینت، در خارج از قاب آن‌ها که در داخل قاب کابینت قرار گرفته اند. هر درب با استفاده از اندازه گیری های فوق العاده دقیق طراحی و ساخته شده است تا اطمینان حاصل شود که چوب در داخل قاب قرار دارد و به درستی باز و بسته می شود. کابینت و کشوی آشپزخانه اینست از گرانترین کالاهای موجود در بازار است اما دوام ظاهر کلاسیک آنها می تواند سالها طول بکشد. ساخت کابینت اینست نسبت به کابینت های سفارشی با درج مهره یا بدون مهره آسان‌تر است.

مقاله پیشنهادی: انواع بازشوهای درب کابینت آشپزخانه

در کابینت اینست ساخت ورقه های مهره ای در داخل درب كابینت تعبیه شده است و این جزئیات را با مهارت خوب فراهم می کنند. بخاطر داشته باشید، این سبک کابینت معمولاً به لولاهای در معرض دید نیاز ندارد، برخلاف لولاهای مخفی معمولی که بسیاری از سبک های دیگر درب کابینت از آن برخوردارند. شما باید برای هر درب دو لولا برای کابینت های داخلی خریداری کنید به همین دلیل هزینه بیشتری دارد.

5. طرح قدیمی

اگر به دنبال آشپزخانه ای به سبک عتیقه هستید، در این صورت، احتمالاً باید سراغ کابینت ها و کشوهای دیسترس بروید. کابینت های با حالت پریشان که از اکثر تولیدکنندگان تهیه می شوند، می توانند به هر سبک درب تولید و گوشه های آن گرد شوند و سایر تکنیک های ناراحت کننده برای ایجاد احساس قدیمی در خانه ساخته شوند. به طور معمول 15 تا 20 درصد افزایش قیمت برای یک کابینت ساز برای انجام این تکنیک های ناراحت کننده در ساخت کابینت شما وجود دارد.

کابینت

6. خط دار

کمد های تخته ای ساخته شده از ردیف خط‌های عمودی دارای تورفتگی یا برجستگی، که به عنوان ” “کابینت خط‌دار” شناخته می شوند، ظاهر پویاتر از برخی سبک های دیگر، را دارند. ظاهر این سبک درب کابینت جلوه و جذابیتی خاص به آشپزخانه می بخشد و یک آشپزخانه به سبک کلبه‌ای را ایجاد می کند. کابینت های تمام خط سفید برای تکمیل آشپزخانه به سبک کلبه برای هر آشپزخانه‌ای عالی به نظر می رسند، ابتدا توجه داشته باشید که شکاف های ایجاد شده روی این سبک درب کابینت به سختی قابل تمیز کردن و نگهداری است .

کابینت

7. ترمو فویل

کابینت های آشپزخانه ترموفویل از تخته فیبر با تراکم متوسط (MDF) ساخته شده اند. این سبک درب در نوعی پوشش پلاستیکی پیچیده شده و در زیر حرارت شدید پخته می شود تا آب بندی شود. این فرایند به یک نوع کابینت آشپزخانه با دوام و مقرون به صرفه منجر می شود. کابینت های ترموفیلی که به صورت انبوه تولید می شوند، فقط به صورت تک رنگ ارائه می شوند و از چوب های تقلیدی ساخته می شوند. با این حال، این کابینت ها نیز ارزان هستند. کابینت های آشپزخانه با ترمو فویل از مراقبت آسان، نگهداری کم و رطوبت برخوردار هستند، اما از مقاومت حرارتی ضعیفی نیز برخوردار هستند. این بدان معنی است که نباید آن‌ها را خیلی نزدیک به منبع گرما مانند اجاق گاز خود نصب کنید. در صورت انجام این کار، ممکن است ورقه ورقه از رویه روکش آن آزاد شود.

کابینت

8. سفارشی

اگر نمی توانید سبک درب کابینت آشپزخانه را در فروشگاه ها پیدا کنید که با آشپزخانه شما تناسب خوبی داشته باشد، از کابینت های سفارشی استفاده کنید. برای ایجاد طرح شخصی کابینت آشپزخانه می توانید با یک کابینت ساز یا دکوراتور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *