مقالات

از مزایا و معایب درب‌های چوبی چه میدانید؟

از مزایا و معایب درب‌های چوبی چه میدانید؟

درهای چوبی دارای ویژگی غنی هستند. شاید این را بتوان به دانه های چوب طبیعی که ظاهر اغلب آن ها به صورت لکه دار طبیعی و احساس سنگین و بادوام است نسبت داد. علاوه بر این، آن‌ها می توانند یک روش خیره کننده برای بیان زیبایی در ورودی خانه شما باشند و همچنین به مهمانان درباره آنچه در فضاهای داخلی خانه شما منتظر است، پیش زمینه‌ای خاص ارائه دهند. در این مقاله چند مزایا و معایب درباره استفاده درب چوبی آورده شده است که باید قبل از نصب در ورودی خانه خود به آن‌ها توجه کنید.

مزایای درهای چوبی

هیچ کس نمی تواند جلوه بصری را که هنگام رفتن در خانه‌ای با یک درب چوبی زیبا دریافت می‌کند انکار کند. آن‌ها احساس گرمتری نسبت به آن‌ دارند و تقریباً می‌توانید خود شما طراحی را طراحی کنید تا روی درب چوبی شما، با ظرافت برجسته شوند.

درهای چوبی شامل انتخاب متنوع چوب‌ها و طرح‌ها می باشد.

انتخاب درب چوبی آنطور که تصور می کنید ساده نیست. اگر می خواهید ظاهر صیقلی تری داشته باشد، می توانید به سراغ بامبو یا ساج بروید. یا درب چوبی با چ.ب یک بلوط سنتی یا شور و حالتی روستایی با چوب کاج گره خورده زیبا را انتخاب کنید. با استفاده از طرح آنها را بیشتر سفارشی کنید.

درب های چوبی در کاهش صدا با دوام و عالی هستند.

از ویژگی های چوب می توان به دوام و گاهی اوقات مقاوم در برابر آب و هوا اشاره کرد. اگر از درب چوبی جامد استفاده می کنید، به کاهش صدای نفوذ در فضای باز کمک می کنند. همچنین تعمیر آنها آسان است و می توان اندازه آنها را به هر اندازه تنظیم کرد.

از آنجا که آنها ماده ای طبیعی هستند، بنابراین سازگار با محیط زیست هستند.

تولید مواد مصنوعی آب بیشتری نسبت به برش و فرم دهی چوب به آب بیشتری نیاز دارد و دی اکسید کربن تولید می کند.

درب چوبی

معایب درهای چوبی

در کنار مزیت‌های درب های چوبی معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که در ادامه آن‌ها را بیان کردیم:

بدون آب بندی مناسب، آن‌ها در برابر جذب رطوبت حساس هستند.

بسته به دانه چوب و اینکه آیا قبل از نصب به درستی مهر و موم شده است یا نه، یک درب چوبی احتمال جذب رطوبت خارجی را افزایش می دهد.

درب چوبی نیاز به نگهداری دارد.

درب چوبی پس از نصب، برای نگه داشتن درب بکر برای سال‌های طولانی به ادامه کار نیاز دارد.

هر دو سال یک بار باید آن را دوباره مهر و موم کنید و احتمالاً قسمت بیرونی آن را تعمیرات کنید.

درهای چوبی به اندازه درهای مدرن از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی، بهینه نیستند.

این درها تاریخچه‌ای برای گذشتگان دارند. هرچقدر زیبا باشند، در مقایسه با گزینه های مدرن، بازدهی کمتری نیز دارند. آن‌ها به عنوان یک ماده طبیعی، بیش از واکنش فایبرگلاس یا فولاد در برابر تغییرات رطوبت و دما واکنش نشان می دهند. این بدان معناست که گرما بیشتری می تواند از اطراف آن‌ها خارج شود حتی اگر به درستی آب بندی شده باشند.

آن‌ها اغلب با قیمت بالاتری نسبت به دیگر گزینه ها دارند.

با توجه به ظرافت و پردازش بیشتر در ساخت درهای چوبی با کیفیت، آنها می توانند با قیمت بالاتر از مصنوعات و سبک های دیگر شروع شوند.

ساخت درب ورودی چوب

تولیدکنندگان درهای چوبی با استفاده از یک استیل و ساخت آهن کار می کنند. این روش مستلزم پیوستن چندین قطعه به یکدیگر برای ایجاد طرح کلی است. اغلب، جزئیات طراحی شده در میان پانل ها وجود دارد تا جذابیت بصری آن را افزایش دهد. آنها اغلب با رنگ آمیزی تکمیل می شوند. درب های داخلی عرضی از 60تا 90سانتی متر دارند. مثلا برای درب سرویس ابعاد 60*200 گرفته می شود و برای درب های اتاق خواب 90*210 ایجاد می شود. برخی ساختمان های بزرگ این عرض تا 95 و 100 سانت هم دیده شده است ولی اکثرا ارتفاعی در حدود 200 سانتی متر دارند . همانطور که در بالا گفتیم یکی از جنبه های مثبت آن‌ها این است که می توانند به راحتی متناسب با هر درب سفارشی شوند.

آیا درهای ورودی چوبی ایمن هستند؟

از آنجا که درهای ورودی چوب از طریق و از طریق قطعات کاملاً محکم چوبی ساخته می شوند، انتخاب درستی برای ورودی شما هستند. می توان آن‌ها را با قفل نصب کرد. با این حال، سفارشی کردن سیستم امنیتی خود با افزودن موارد بیشتر به درب آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *