مقالات

انواع بازشوهای درب کابینت آشپزخانه

انواع بازشوهای درب کابینت آشپزخانه

هنگامی که دست به طراحی یک آشپزخانه می زنیم قبل از هر چیز باید بدانیم که این مدل و سبک درب های کابینت ها هستند که در نگاه اول نظر ها را به سوی خود جذب می کنند و کاملا در معرض دید بیننده قرار دارند، پس اهمیت بیشتری نسبت به سایر عناصر به کار رفته در دکوراسیون آشپزخانه خواهند داشت. در این مقاله می خواهیم به بررسی مکانیزم های مختلف بازشوهای کابینت ها می پردازیم.

کابینت های فنری

دستگیره های فنری این نوع از کابینت ها، امروزه مقرون به صرفه ترین انواع دستگیره ها در میان کابینت ها هستند، مکانیزم آن ها چیزی جز یک استوانه و سیلندر که به ورودی کابینت وصل شده است نیست!

برای باز کردن درب بسته، کافیست آنرا بکشید و دستگیره و سیلندر فنری، برای درب مانند یک پایه عمل می کند و آنرا نگه می دارد.سپس با فشار وارد کردن، فنر رها می شود و درب چند سانت بیرون می آید.

اگر این مکانیزم را روی درب های خود نصب کنید دیگر نیازی به دستگیره ندارید ، نصب کردن این دستگیره ها که به عنوان چفت های فشار بازشو نیز شناخته می شوند، خیلی راحت است و حتی تازه کاران هم میتوانند آنرا به راحتی نصب کنند.

کابینت های لغزنده

مکانیزم کابینت های سرخورنده، کشویی به شما اجازه میدهد که درب را به راست و چپ بکشید تا باز شود، این باز کننده دقیقا مثل درب حیاط و خیلی مغازه ها و در شیشه ای قسمت های موادغذایی فروشگاه ها کار می کند. در واقع آن ها بر روی دو شیار سوار می شود و به طور معمول توسط یک چاک به اندازه ی کافی روی دستگیره به سمت چپ و راست میرود.

می توان گفت که کابینت آشپزخانه ، زیبایی قلب دکوراسیون منزل شماست و این تنها روشی است که میتوانید لوازم متفرقه و غیرضروری آشپزخانه تان را مخفی کنید و به آن یک نمای تمیز و زیبا بدهید.

کابینت های عمودی باز شو

کابینت های آشپزخانه حتما نباید رو به سمت چپ و راست باز شوند، کابینت های عمودی بازشو، رو به بالا باز می شوند.

این نوع مکانیزم برای کابینت های بزرگ و پوشش دهنده به کار می آید که کاملا سطح را پوشش میدهند و با سطح کابینت ها یک سطح هستند، ولی میتوان آنرا برای سطوح جلویی کابینت ها هم درست کرد. مکانیزم این کابینت ها به این صورت است که، درب توسط یک جک و پایه نگهدارنده به بیرون هل داده میشود و توسط همان جک هم در بالا نگه داشته می شود و به شما اجازه میدهد به تمام محتوای کابینت دسترسی داشته باشید، برای بستن آن هم مقداری آنرا فشار دهید، سپس جک خودش در را به پایین و جای خودش برمیگرداند.این جک های بالابرنده روی دیگر قفسه ها هم میتوانند نصب شوند تا دیگر وسیله ها را هم بالا ببرند.

هیدرولیک ها وارد میشوند!

پیستون های هیدرولیکی برای سال ها به عنوان کمک کننده، در باز کردن درب ها استفاده شده اند، احتمالا در خودرو ها در قسمت عقبی این پیستون ها را مشاهده کرده اید. این پیستون ها برای این استفاده می شوند که به آرامی در را رو به بالا باز کنند، همچنین می توانند برای باز کردن در به سمت راست و چپ استفاده کنند.

این سیستم برای آرام بستن کابینت ها بدون کوبیده شدن آنها طراحی شده است. برای نصب آنها کافیست یک پیستون را روی قسمت پایینی و انتهایی کابینت و یکی دیگر را روی در آن نصب کنید. برای اینکه برای هر دری، بازشو و پیستون مناسب تهیه کنید به وزن و طول آن توجه کنید.

پنهان کردن و کاوش کردن!

انتخاب کابینت و تغییرات چشمگیر در دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر است. به اجزای کابینت توجه ویژه ای داشته باشید. در باز کن های مخفی بیشتر شبیه لولا ها هستند ولی معمولا برای باز و بسته کردن درب به طور هموار و نرم استفاده می شوند. به نام لولاهای اروپایی شناخته می شوند و این نوع از مکانیزم باز کردن درب، طوری عمل میکند که درب، داخل کابینت ست می شود و از بیرون غیرقابل دیدن است.

معمولا روی درهای پوششی و بزرگ بدون قاب و صفحه جلویی (حاشیه) که همه جارا پوشش می دهند استفاده می شوند، ولی اگر آنها را برای کابینت های حاشیه دار و مسدود شده خریده باشید می توانید از آنها به خوبی استفاده کنید.

مکانیزم باز شدن اتوماتیک

پدال های پایی اتوماتیک درب بازکن سیستمی عالی می باشد که برای کابینت زباله ها مخصوصاً برای آن دسته از افراد که با گرفتن و کشیدن دستگیره مشکل دارند فوق العاده می باشد. همچنین هنگامی که دستانتان پر و کسی برای کمک در اطرافتان نباشد خیلی مفید است.از نظر بهداشتی نیز این سیستم برای فضاهایی مثل آشپزخانه بی نهایت مفید است و این انتخاب یکی از نکته هایی در طراحی کابینت آشپزخانه نباید از آن غافل شد!

کشوهای اتوماتیک کمکی در آشپزخانه

برای کسانی که توانایی مالی استفاده از یک کادیلاک را دارند این کشو های اتوماتیک با سیستم موتوری که با یک ضربه کوچک درب و یا کشو را باز می کنند بسیار مناسب می باشد. این سیستم فراتر از یک بست لمسی یا آهنربایی بوده و یک برنامه ریزی ابتدایی به هنگام ساخت نیاز دارد. این درب دارای کاربرد آسان برای افراد با تحرک و چابکی بالا می باشد.

شرکت چوب صنعت دریس علاوه بر درب های ضد سرقت و درب های چوبی، جدیدترین مدل های کابینت را به مشتریان خود عرضه می نماید. برای مشاوره در زمینه طراحی کابینت و درب های ساختمانی با شماره تلفن 021-88579003 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *