مقالات

روکش ملامینه ومزایای آن

روکش ملامینه ومزایای آن

در ایران روکش های ملامینه با 23% ( سهم مصرف به کل ) بیشترین استفاده را نسبت به سایر روکش ها دارند.

به علت مشکل بودن و تخصصی بودن پروسه روکش کاری ملامینه و نیز بعلت سرمایه گذاری بالا و مهمتر از آن ارزش افزوده ی بالای آ ن معمولا کارخانجات ام دی اف MDF جهان دارای خطوط روکش ملامینه بوده و انواع ام دی اف MDF ملامینه را نیز عرضه می کنند.

در این روش تنوع ام دی اف تولیدی نیز بالا می رود. در سطح جهانی روکش های ملامینه بیشترین و وسیع ترین دامنه مصرف را در بین سایر روکش ها دارند و در مصارف عمومی و تقریبا تمامی مصارف روکش کاری سطوح مورد استفاده قرار میگیرند.

تفاوت قابل توجه بین  MDF ملامینه و نئوپان ملامینه در این است که لبه های ام دی اف ملامینه قابل ماشین کاری است که می توان پس از ماشین کاری و فرم دهی و پروفیل کاری، لبه های آن را با نوارهای From Soft لبه چسبانی کرد.

دارا بودن تمام امکانات تزئینی و نیز مقاومت مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت، آب، حرارت، سایش و …. دامنه وسیعی ار کاربرد های متنوع را برای ام دی اف با روکش ملامینه می توان در تمام استفاده ها به صورت عمومی در مبلمان اداری و منزل، دربها و بدنه کابینت، لوازم اتاق خواب، رکوب دیوار و … استفاده کرد.

از روکش ملامینه همچنین نوار لبه چسبانی نیز تولید می کنند که هماهنگ با سطح در لبه ها چسبانده می شود. در واقع می توان گفت پُر کاربردترین نوع روکش ها، نوع ملامینه می باشد و از نظر قیمت بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر انواع روکش ها می باشد.

روکش کاری با روکش ملامینه روی ام دی اف بسیار متداول بوده و معمولا بسیاری از کارخانجات بزرگ جهان دارای خطوط روکش ملامینه هستند.  کار با ورق های روکش شده با روکش ملامینه به نسبت روکش های اچ پی ال HPL آسان تر است. این نوع روکش پُر کاربردترین نوع روکش مخصوصا درصنعت ام دی اف MDF است.

مزایای روکش ملامینه

  • مقاومت مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر حرارت وسایش
  • هماهنگ بودن رنگ لبه های چسبانده شده با سطح رویه
  • قیمت مناسب وتنوع در طرح و رنگ

معایب روکش ملامینه

  • مقاومت بالایی در برابر مواد قلیا یی و اسیدها ندارند
  • تمام سطوح آن به صورت یکپارچه نیست ولبه های آن از جنس دیگری است
  • روکش ملامینه نسبت به روکش اکریلیک وپی وی سی PVC براق و شفاف نیست.

چوب صنعت دریس

چوب صنعت دریس با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید انواع مختلف درب چوبی و درب اتاق خواب و ارائه جدیدترین مدلهای درب ضد سرقت ترک و ایرانی هم اکنون به یکی از برترین برندهای کشور در زمینه درب تبدیل شده است. جهت دریافت مشاوره رایگان از کاشناسان چوب صنعت دریس با تلفن های این شرکت تماس گرفته یا به شو روم دریس مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *