مقالات

درب مناسب سرویس بهداشتی

درب مناسب سرویس بهداشتی

کدام درب مناسب سرویس های بهداشتی شما است؟

در سالهای اخیر به علت پایین بودن متراژ آپارتمانها و به تبع آن متراژ پایین سرویسهای بهداشتی، دربهای حمام وتوالت بیشتر در معرض آب وبخار بودند این مسئله در کنار استفاده از دربهای نامناسب برای محیط های مرطوب باعث شده دربهای سرویس های بهداشتی عمر مفید بسیار پایین نسبت به سایردربهای ساختمان داشته باشند.

در این نوشتار قصد داریم دربهای موجود در بازار ایران را بر اساس مقاومت آنها در برابر رطوبت اولویت بندی کنیم و همچنین راهکاری جهت بالا بردن عمر مفید دربهایی که در اولویت های پایین تر قرار دارند ارائه دهیم.

لازم به ذکر است در این اولویت بندی جنبه های زیبایی و دکوراتیو مورد توجه قرار ندارد و فرض است خواننده پس از مطالعه باتوجه به فضای مورد استفاده تصمیم گیری نماید.

در اولویت بندی دو پارامتر زیر در نظر گرفته شده است:

  • دربها بر اثررطوبت هیچ آسیبی نبینند.
  • در صورت بروز آسیب قابل ترمیم باشند.

دربهای ABS

برای ساختن درب ABS ابتدا درب خامی از جنس MDF 3 میل یا نئوپان 5 میل ساخته می شود و در مرحله ی بعد سطح درب خام کاملا به رزین ABS آغشته می شود و در مرحله بعدی کلیه ی سطوح درب با ورق ABS 1/2 میلیمتری پوشانده می شود.

درب ضد آب ABS علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضد خش نیز می باشد. درب ضد آب ABS را برای اطاق خواب نیز می توان استفاده کرد.

درب تمام چوب

چوب در برابر رطوبت و آب آسیب پذیر نیست شاید بهترین مثال برای آن خانه های چوبی، اطاقهای کامیون های قدیمی، ارابه های قدیمی وغیره باشد.

در اثر رسیدن رطوبت به دربهای تمام چوب تنها رنگ آن دچار آسیب می شود که آن هم قابل ترمیم است.

با توجه به منطبق بودن کارهای چوبی با اکثر سلایق و امکان اجرای طرحهای متنوع اعم از کلاسیک ومدرن به روی درب های چوبی دلیل عدم استفاده این دربها در سالهای اخیر بالا بودن قیمت تمام شده آن بوده است.

شما می توانید در صفحه محصولات شرکت چوب صنعت دریس جدیدترین مدل های درب داخلی، درب چوبی و درب ضد سرقت را مشاهده نمایید.

درب hpl سرویس بهداشتی

در ادامه تعدادی از درب های hpl مناسب سرویس بهداشتی را مشاهده می کنید:

درب سرویس بهداشتی

 

درب سرویس و حمام

 

درب حمام

 

درب های ضد آب

 

درب دستشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *