مقالات

HDF چیست؟

HDF چیست؟

اچ دی اف (HDF) مخفف واژه High Density Fiberboard است که جزء فرآورده های چوبی محسوب می شود. HDF نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می گردد. چگالی آن بیش از ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. HDF در صنعت درب به سه صورت مورد استفاده قرار می گیرد:

الف) HDFبه صورت ورق مسطح این ورق ها دارای ضخامت 3میلی متر می باشند که در حین تولید به وسیله غلطک شیارهای مشابه طرح چوب بر روی آن ایجاد می شود و درنهایت بر روی آن یک لایه آستر سفید پاشیده می شود. امکان ایجاد طرح های متنوع و نامحدود به وسیله دستگاه CNC روی این ورق وجود دارد.

ب)HDF های قالب گیری شده در این روش HDF به شکل خاصی که در پرس به آن داده می شود تولید شده و همانند روش قبل روی آن شیارهای طرح چوب ایجاد می شود این ورق ها با ضخامت 3 میلی متر و تقریبا در طرح 6 طرح مختلف و جود دارد. ورق های HDF قابلیت رنگ پذیری دارند.رنگ شده درب های HDF از زیبایی خاصی برخوردارند.

پ) HDF های روکش شده(PVC,HPL ) ورق های HDFرا می توان با روکش های ملامینه HPL روکش کرد همچنین این محصول را می توان به وسیله پرس ممبران روکش PVC کرد. درب HDFبرای چه فضاهایی مناسب است؟ استفاده از دربHDF بیشتر برای اطاق خواب و سرویس های بهداشتی می باشد اما به واسطه چگالی بالای ورق HDF واستحکام خوب آن می توان از درب HDF برای درب ورودی آپارتمان ها نیز استفاده کرد .

البته پیشنهاد می شود در صورت استفاده از ورق مسطح برای درب ورودی دو ورق 3میل HDF روی هم پرس شود.انجام این کار باعث می شود هم استحکام درب HDF به میزان قابل توجهی بالا بود هم عمق شیار های CNC نیز افزایش یابد که به زیبایی کار می افزاید.

با توجه به قیمت مناسب و استحکام بالا استفاده از درب HDF در ساختمان ها طی 10 سال اخیر بسیار زیاد شده( مخصوصا دربHDF قاب دار) است و همین امر باعث شده مصرف کننده های نهایی به دنبال درب های جدید تری باشند هر چند بعضی از این درب ها عمر مفید کمتری دارند .لذا برای ایجاد تنوع می توان با استفاده از ورق های مسطح و استفاده از دستگاه CNC می توان تنوع طرح درب HDF را نامحدود و مطابق با هر سلیقه ای ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *